„Mulți oameni se simt mai confortabil să împărtășească chestiuni private cu o mașină, deoarece aceasta nu judecă”, spune Philipp Fussenegger, fondatorul și proprietarul Cybrothel.
„Anterior, a existat un interes semnificativ pentru o păpușă cu o voce de actriță, unde utilizatorii puteau auzi doar vocea și interacționa cu păpușa. Acum, există o cerere și mai mare pentru interacțiunea cu inteligența artificială”, mai spune proprietarul.
Este doar unul dintre multele moduri în care AI generativă este folosită de afacerile de divertisment pentru adulți. O analiză SplitMetrics a arătat că aplicațiile de însoțitoare AI au ajuns la 225 de milioane de descărcări în magazinul Google Play.
„M-aș aștepta ca mai mulți dezvoltatori de aplicații să ia notă de această tendință și să caute modalități în care această categorie poate fi și mai inovatoare și monetizată”, a declarat directorul general SplitMetrics, Thomas Kriebernegg.
Pornografia AI poate genera dependență
Companiile AI pot fi profitabile, spune și Misha Rykov, cercetător la Mozilla. „Având în vedere că majoritatea chatbot-urilor percep taxe, iar tehnologia de bază a fost dezvoltată în altă parte, cum ar fi Open AI, pare o afacere cu marjă mare de câștig. De asemenea, aceste aplicații colectează date personale și le partajează adesea unor terți, cum ar fi agenții de publicitate – un model de afaceri consacrat”.
Dar fuziunea dintre AI și afacerea de divertisment pentru adulți a declanșat și semnale de alarmă. O problemă constă în prejudecățile inerente ale AI generative, care produce conținut nou pe baza datelor pe care a fost antrenată.
SURSA
Există riscul ca stereotipurile de genul celor retrograde despre sex și plăcere să fie codificate în chatbot-uri sexuale, spune dr. Kerry McInerney, cercetător senior la Centrul Leverhulme pentru Viitorul Inteligenței, de la Universitatea din Cambridge.
„Este esențial să înțelegem ce tipuri de seturi de date sunt folosite pentru a antrena chatbot-urile sexuale, altfel riscăm să replicăm idei despre sex care înjosesc plăcerea feminină și să ignorăm sexul care există în afara actului heterosexual”.
Există, de asemenea, riscul de dependență, susține Rykov, care spune că chatbot-urile AI vizează oamenii singuri, în special bărbații.
„Majoritatea chatbot-urilor AI pe care i-am analizat au un potențial ridicat de dependență și mai multe daune potențiale, în special pentru utilizatorii cu probleme de sănătate mintală”.Mozilla a adăugat avertismente de conținut la mai multe chatbot-uri AI „deoarece am găsit teme de abuz, violență și relații cu minori”, a mai spus Rykov.
Industria sexuală va exista mereu, iar AI atenuează preocupările etice
El a ridicat și problema vieții private. Chatbot-urile de parteneriat sunt concepute pentru a olecta „o cantitate fără precedent de date personale”.
Rykov adaugă că 90% dintre aplicațiile examinate de Mozilla „pot să partajeze sau să vândă date personale”, în timp ce mai mult de jumătate dintre aplicații nu vor permite utilizatorilor să șteargă datele personale.
Alții avertizează asupra posibilului pericol pe care l-ar putea avea o astfel de inteligență artificială asupra relațiilor din lumea reală.
Tamara Hoyton, consultant la serviciul de consiliere Relate, subliniază: „Unele dificultăți pot apărea dacă întâlnirile reale sunt profund dezamăgitoare, deoarece nu se potrivesc cu cerințele strict definite pe care le experimentează utilizatorii în pornografia AI”.
Hoyton arată că, în unele cazuri, pornografia AI ar putea duce utilizatorii în zone periculoase.
„Nu este nimic în neregulă cu un pic de fantezie și mulți oameni sunt excitați de gânduri pe care nu au absolut nicio intenție să le pună vreodată în practică. Pornografia AI ar putea fi văzută așa.
Dacă este trece, de pildă, peste o presupunere a existenței consimțământului, un sentiment că totul este permis sau că toată lumea va fi ceea ce te excită pe tine, pe baza experienței utilizatorului cu privire la conformitatea obiectului AI, atunci este o problemă”.
Companiile care folosesc AI în industria divertismentului pentru adulți recunosc că este nevoie de prudență, dar susțin că AI are un rol important de jucat.
Philipp Hamburger, șeful AI la Lovehoney, spune că firma urmărește „să îmbunătățească experiența sexuală a clienților săi, mai degrabă decât să o înlocuiască, ceea ce este o linie importantă de trasat”.
Alții cred că AI va avea un efect pozitiv asupra sectorului. Ruben Cruz este co-fondatorul The Clueless Agency din Barcelona, care a creat unul dintre primii influenceri AI, Aitana Lopez.
El subliniază că industria sexuală va exista întotdeauna, iar AI poate ajuta la atenuarea preocupărilor etice, asigurându-se că conținutul nu este creat folosind oameni reali.
„Această schimbare urmărește să se asigure că nicio persoană, bărbat sau femeie, nu trebuie să fie sexualizată în mod explicit în viitor”.
s