Cererea crescută pentru casele ieftine

„Vrem doar să clarificăm faptul că, prin numerotarea acestor loturi, vor urma probabil mai multe vânzări în anii următori,” a declarat primarul Cacioppo pentru CNN. „Străinii se înghesuie să cumpere casele noastre, a fost un succes până acum.” 

Cacioppo îi încurajează pe potențialii cumpărători să viziteze orașul și să examineze cele aproximativ 12 case disponibile în acest nou lot.

Sambuca a devenit faimoasă la nivel internațional în 2019, când CNN a relatat că orașul a scos la vânzare 16 case pentru un euro fiecare. În 2021, un al doilea lot de case a fost oferit pentru doi euro. Aceste inițiative au atras cumpărători din toată lumea, inclusiv din Orientul Mijlociu, și au injectat în economia locală aproximativ 20 de milioane de euro (21,8 milioane de dolari). 

Aceste sume includ veniturile din noile pensiuni și magazine, precum și din contractele pentru construcții și reamenajări.

„Cele două loturi de case, deținute de primărie, au revitalizat sectorul imobiliar privat. Oamenii care s-au grăbit să pună mâna pe una la licitație, dar care nu au reușit să ajungă la final, au cumpărat în schimb o casă ieftină. Până în prezent, au fost vândute 250 de case,” a precizat Cacioppo.

Beneficiile acestei inițiative

Casele scoase la vânzare sunt situate în vechiul cartier Saracen și, deși necesită reamenajări, sunt stabile din punct de vedere structural. Primarul Cacioppo speră că această inițiativă nu doar că va continua să atragă cumpărători internaționali, dar va și încuraja turiștii să viziteze Sambuca, mai ales în contextul actual, când călătoriile sunt din nou posibile.

„Momentul este perfect,” spune Cacioppo. „Turiștii și cumpărătorii interesați care călătoresc în prezent în Italia și cei care plănuiesc o călătorie în primăvară și vară pot veni să arunce o privire.”

Eforturile triumfătoare ale Sambucăi de a-și vinde casele goale sunt creditate în mare parte datorită faptului că autoritățile locale dețin, de fapt, locuințele abandonate pe care speră să le vândă. Aceasta a simplificat procesul de vânzare și a oferit încredere cumpărătorilor că tranzacțiile vor fi gestionate eficient și corect.

Prin aceste vânzări, orașul nu doar că și-a revitalizat economia, dar și-a crescut și vizibilitatea pe plan internațional, devenind un model pentru alte localități italiene care se confruntă cu probleme similare. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *