Un mesaj scris în 1892 a fost găsit într-o sticlă ascunsă în peretele farului, după o perioadă de 132 de ani. Aceasta este considerată o descoperire „unică în viață”, iar deschiderea mesajului a fost un moment deosebit de emoționant pentru toți cei implicați.

Mesajul misterios  din sticlă

Mesajul, scris cu pana și cerneală pe 4 septembrie 1892, conținea numele a trei ingineri care au instalat o lanternă nouă în turnul de 30 de metri al farului, precum și numele celor trei paznici ai stației de semnalizare. Descoperirea a fost realizată de inginerul Ross Russell al Northern Lighthouse Board, care a reușit cu dificultate să recupereze sticla dintr-o zonă inaccesibilă folosind un dispozitiv improvizat. Împreună cu colegii săi, Morgan Dennison și Neil Armstrong, el a reușit să extragă cu grijă mesajul din recipientul de sticlă.

„Mesajul a fost pur și simplu senzațional, eram în totală uimire,” a spus Ross Russell, adăugând că a fost „prima persoană care a atins sticla după 132 de ani”. „A fost uluitor,” a adăugat el, subliniind importanța descoperirii.

Sticla, de 20 cm, cu o bază convexă, era plină de bule de aer și se crede că a conținut ulei. Capacul din plută se dilatase și s-a lipit de sticlă pe măsură ce timpul a trecut, iar firul care o ținea s-a oxidat complet. Echipa a fost nevoită să taie și să foreze cu atenție pluta pentru a scoate mesajul, care părea inițial prea mare pentru a fi scos prin gâtul sticlei. Un dispozitiv improvizat din două cabluri a fost folosit pentru a răsuci mesajul și a-l scoate din recipient.

Dr. Barry Miller, paznicul de rezervă al farului, a descris momentul deschiderii ca fiind „atât de emoționant, ca și cum ne-am întâlni colegii din trecut”. „Era ca și cum am fi fost împreună cu ei, atingând ceea ce au scris. Era ceva tangibil și puteai vedea stilul lor de mână,” a adăugat el.

Textul mesajului descoperit

„Stația de Lumină și Semnal de Ceață Corsewall, 4 septembrie 1892. Această lanternă a fost instalată de James Wells, inginer, John Westwood, tâmplar, James Brodie, inginer, și David Scott, muncitor, de la firma James Milne & Son Engineers, Milton House Works, Edinburgh, în perioada mai-septembrie și reaprinsă în noaptea de joi, 15 septembrie 1892.

Păzitorii stației la acea vreme erau John Wilson, principal, John B. Henderson, prim asistent, și John Lockhart, al doilea asistent.

Lentila și mecanismul au fost furnizate de James Dove & Co Engineers, Greenside Edinburgh, și montate de William Burness, John Harrower și James Dods, ingineri ai aceleași firme.”

Descoperirea a avut loc în timpul inspecției echipei pentru verificarea structurii de susținere a lentilei de cinci tone a farului. Coincidența remarcabilă a fost că inginerii din 1892 lucraseră chiar la echipamentul care era în uz și astăzi. Euan Murray, un descendent al unuia dintre paznici, a subliniat importanța descoperirii: „Este uimitor să te gândești că munca lor este încă relevantă astăzi.”

Inginerul-șef al Marinei Regale a adăugat că farurile continuă să fie esențiale pentru siguranța navigației maritime, iar navele le folosesc zilnic pentru a naviga în siguranță.

Mesajul descoperit va fi păstrat cu grijă în sediul Northern Lighthouse Board din Edinburgh, iar echipa de ingineri intenționează să înlocuiască sticla cu o nouă notiță, păstrând astfel tradiția.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *