Decizia a fost luată în urma unei solicitări făcute către Administrația Federală a Aviației (FAA), care a emis un „ground stop” la nivel național, potrivit Sky News și Mediafax.
Deși restricția a fost ridicată la scurt timp, zborurile au fost serios afectate, iar pasagerii și-au exprimat nemulțumirea pe rețelele sociale. „Ce coșmar!”, „Mi-ați stricat vacanța!”, au fost doar câteva dintre reacțiile celor prinși în mijlocul acestui incident neașteptat.
Pasageri blocați pe aeroporturi
Pasagerii au raportat întârzieri considerabile, fiind blocați pe pistele mai multor aeroporturi sau trimiși înapoi la porțile de îmbarcare. Situația a fost cu atât mai tensionată cu cât milioane de americani călătoresc în această perioadă pentru a-și petrece sărbătorile alături de cei dragi.
American Airlines, una dintre cele mai mari companii aeriene din lume, operează zilnic mii de zboruri către peste 350 de destinații din 60 de țări. Incidentul vine pe fondul unor probleme similare din trecut: în urmă cu câteva luni, o actualizare defectuoasă a software-ului CrowdStrike a cauzat anularea zborurilor la nivel global.
Reprezentanții companiei au declarat că lucrează intens pentru a restabili normalitatea, însă amploarea perturbării face ca efectele să fie resimțite pe termen lung. Deși detaliile tehnice ale incidentului nu au fost încă făcute publice, specialiștii subliniază importanța unor sisteme informatice sigure și bine întreținute, mai ales în contextul traficului intens din sezonul sărbătorilor.