Doi producători de ceasuri au confirmat deja folosirea unui program de stat ce plătește până la 80% din salariile angajaților atunci când întreprinderile reduc orele și turele de muncă. Marile companii au din ce în ce mai puține vânzări în China, una din principalele piețe de desfacere. 

Informația e relevantă pentru că arată declinul pieței de lux – un indicator al stării economiei globale.

Girard-Perregaux și Ulysse Nardin au devenit primele mărci care au confirmat utilizarea unui program de stat pentru a păstra locurile de muncă și a evita reducerile permanente. Sowind Group, care deține cei doi producători, a pus aproximativ 50, adică 15% din cei 320 de angajați, în așa-numita perioadă de lucru redus sau concediu, potrivit președintelui și directorului general Patrick Pruniaux.

„Este o mică criză a ceasurilor până acum, ușor deconectată de la economie”, a declarat Pruniaux. „Anul acesta este o provocare”, a adăugat el.

Aceasta urmează unor măsuri similare luate de furnizorii de ceasuri, care au ales să profite de sprijinul guvernamental pentru a depăși încetinirea industriei, după ce producătorii au redus comenzile.

Ion Țiriac, declarație surprinzătoare în plin scandal al deciziilor de recalculare: Nu știu ce pensie am, nu am întrebat niciodată

Întreprinderile din cantonul Jura, un important centru de producție, au depus un număr semnificativ de cereri pentru sprijin guvernamental, pentru a compensa reducerea comenzilor și a orelor de muncă. 40 de companii au depus astfel de cereri vara aceasta, față de cinci la începutul anului.

Marile companii din industrie, precum Richemont și Swatch Group, au resimțit de asemenea impactul scăderii vânzărilor în China. Cu toate acestea, mărcile de top, precum Rolex și Patek Philippe, au rezistat mai bine la această încetinire. În pofida redresării parțiale așteptate pentru 2025, șefii unor mărci importante, precum Breitling, au recunoscut că unii producători iau deja măsuri drastice pentru a face față crizei.

„Unii furnizori și-au luat șase, șapte sau opt săptămâni de vacanță”, a spus el. „Talentul constă în a echilibra și a gestiona creșterea atât în perioade de expansiune, cât și în perioade de scădere”, a adăugat el. Breitling se așteaptă să crească ușor vânzările în acest an, a spus el, vorbind despre o îmbunătățire recentă în SUA.

Jean-Christophe Babin, CEO al bijutierului Bulgari, deținut de LVMH, a declarat că se așteaptă ca criza din China să persiste câteva luni. Totuși, concentrarea Bulgari pe piața mai puțin volatilă a ceasurilor pentru femei și faptul că brandul își produce majoritatea componentelor îi permit să ajusteze producția și să depășească încetinirea, a adăugat el.

Parizerul românului: Atenție, poate conține urme de carne! Experiment Realitatea Plus

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *