Rețelele de socializare au devenit o adevărată armă politică, o „armă de temut, diabolică și care, mânuită perfect de un om deștept a avut un impact major în decizia oamenilor de a-l vota pe Călin Georgescu”, a precizat psihologul Liviu Chesnoiu.

„Dacă vrei să fii un om independent, să nu te influențeze nimic, trebuie să stai departe de social media”, a continuat acesta. „Eu am un telefon de infanterie acasă, doar telefon și SMS, deși e smartphone. Am anulat toate aplicațiile”, ne-a mai mărturisit specialistul.

Psiholog: „Românii, manipulați online prin mesaje subliminale diabolice”

Psihologul Radu Leca este de părere că profilul utilizatorului TikTok se confundă cu profilul alegătorului care i-a dat lui Călin Georgescu votul de încredere. „Este vorba despre tineri între 18 și 23 de ani, dar și despre adulți cu vârsta de 55 de ani și peste”. Psihologul spune că profilul celor care l-au votat pe Călin Georgescu conține cinci elemente esențiale, cinci butoane magice pe care independentul înscris în cursa pentru Cotroceni a apăsat ca un adevărat maestru. 

„Noțiunea de independență, noțiunea de suveranitate, noțiunea de curaj și spirit aventurier, îmbrățișarea dorinței de schimbare totală și caracterul profund religios. Mai mult, acești oameni sunt, pe de-o parte, profund îndepărtați de tot ce înseamnă Uniune Europeană și, pe de altă parte, dornici să nu participe la războiul din Ucraina”, continuă specialistul. „Iar Georgescu este, în momentul de față, singurul politician care nu-și dorește ca România să mai susțină Ucraina”, mai spune Radu Leca. 

La rândul lui, experul Liviu Chesnoiu ne-a declarat că în acest prim tur al alegerilor prezidențiale am avut de-a face cu două mari categorii de alegători. „Prima categorie a fost influențată fantastic de mult, mai ales din punct de vedere subliminal. Oamenii au fost bombardati sistematic cu un anumit tip de mesaj încât, la un moment dat, au ajuns să creadă că acea idee este, de fapt, ideea lor”, a precizat expertul. 

Apoi, vorbim despre o a doua categorie de alegători, cei care se aflau deja pe aceeași lungime de undă cu mesajul lansat de Georgescu. „Toate nemulțumirile, toate frustrările și problemele lor și-au găsit în acest om un ecou. El nu a venit către ei cu o filosofie nouă, cap-coadă. El a venit cu firimituri. Fundația pe care el și-a construit mesajul era deja ridicată în mintea, în sufletul și în conștiința lor. El a venit doar și a mai pus pe ici, pe colo câte ceva”, consideră psihologul Liviu Chesnoiu. 

În ceea ce privește nivelul de educație al acestor oameni, vorbim despre „indivizi care se pregătesc să susțină Bacalaureatul, un examen pe care nu l-au luat în anii trecuți, vorbim apoi despre absolvenți de facultate de anul I și II, despre oameni care muncesc part time, câte patru – șase ore pe zi, și oameni care cred că o schimbare radicală va aduce România pe plus din punct de vedere financiar. Ne-am radicalizat ca popor”, a mai precizat Radu Leca.

Potrivit adevărul.ro, psihologul Liviu Chesnoiu ne-a povestit că a avut discuții cu oameni care au pus ștampila pe buletinul de vot al candidatului independent. „Dar când i-am întrebat cine este acest domn, nu au știut să-mi spună. Iar acești oameni tot pe el îl vor vota. Sau, poate, metoda lui va deveni și mai sofisticată și o să influențeze și mai multe persoane. Acest TikTok nu are ce să caute în campania electorală. Ar trebui să bruiem totul și să gândim cu mințile noastre”. 

Liviu Chesnoiu consideră că în România sunt foarte mulți oameni frustrați, nemultumiti, supărați. „Si acești oameni au găsit în acest individ o supapă. Dar nu oamenii sunt vinovați. În supărarea lor dau crezare unuiom care știe cum să-i ia”. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *