Pierderi record pentru retaileri

Conform datelor furnizate de British Retail Consortium, între septembrie 2022 și august 2023, furturile din magazine au cauzat pierderi de aproximativ 2,5 miliarde de dolari – cea mai mare valoare înregistrată vreodată. Acest fenomen a determinat companiile să își reevalueze strategiile de protecție și să investească în soluții mai eficiente pentru combaterea furturilor.

„Teste de penetrare” realizate de infractori experimentați

Adrian Gill, fost profesor de criminologie și fondator al unei firme de consultanță specializată în securitate, colaborează cu retaileri pentru a le îmbunătăți măsurile de protecție. Echipa sa este formată din „infractori de carieră, cu o vastă experiență în furt și fraudă”, care sunt angajați pentru a simula tentative de furt în diferite magazine.

Gill numește aceste operațiuni „teste de penetrare”, iar fiecare astfel de misiune urmărește evaluarea unei zone specifice din magazin, a unui produs sau a eficienței unui sistem de securitate. De exemplu, într-unul dintre experimente, un hoț din echipa lui Gill a reușit să sustragă cinci sticle de alcool dintr-un supermarket, profitând de lipsa etichetelor de securitate.

Securitate neimplementată corespunzător

„Magazinele dispun de măsuri de securitate, însă acestea fie nu sunt utilizate corect, fie nu sunt implementate în mod eficient”, explică Gill. În ciuda acestui sistem de testare, furturile simulate nu sunt mereu reușite, iar unii dintre „hoții misterioși” sunt prinși în flagrant.

Pentru a asigura acuratețea testelor, doar departamentul de prevenire a pierderilor sau responsabilii de securitate ai companiei sunt informați despre aceste verificări, managerii de magazin nefiind avertizați în prealabil.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *