Producătorii de automobile din Europa şi SUA ar putea înregistra scăderi de până la 17% din profiturile lor anuale combinate de bază dacă Statele Unite impun tarife de import asupra vehiculelor din Europa, Mexic şi Canada, potrivit unui raport publicat de S&P Global, citat de Reuters.

Raportul avertizează şi asupra riscurilor de retrogradare a ratingurilor de credit pentru companiile din industrie.

Companii precum Volvo şi Jaguar Land Rover, care îşi desfăşoară producţia în Europa, alături de General Motors şi Stellantis, cu fabrici importante în Mexic şi Canada, sunt cele mai vulnerabile la aceste tarife.

În cel mai pesimist scenariu analizat de S&P, care presupune un tarif de 20% pentru vehiculele importate din UE şi Marea Britanie şi de 25% pentru cele din Mexic şi Canada, companii precum GM, Stellantis, Volvo şi Jaguar Land Rover ar putea pierde peste 20% din profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (EBITDA) ajustat prognozat pentru 2025.

Această situaţie este amplificată de reglementările stricte privind emisiile de CO2 care vor intra în vigoare în UE începând cu 2025, reducând plafonul emisiilor medii la 94 g/km. Astfel, riscul cumulativ ar putea duce la presiuni financiare semnificative pentru industria auto.

S&P estimează că impactul tarifelor va fi mai mic asupra unor producători precum BMW, Ford şi Mercedes-Benz, care ar putea înregistra pierderi de sub 10% din EBITDA ajustat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *