Creștere spectaculoasă a înmatriculărilor de mașini noi

Iunie 2024 a fost o lună remarcabilă pentru piața auto din România. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 62% față de aceeași lună a anului anterior, atingând un volum de 21.358 de unități, conform unui comunicat al ACAROM, Asociația Constructorilor de Automobile. 

Pe parcursul primelor șase luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au totalizat 82.505 unități, marcând o creștere de 12% față de perioada similară din 2023, când au fost înregistrate 60.472 de unități. Românii preferă să cumpere preponderent branduri românești, în topul preferințelor fiind Dacia. 

Este una dintre cele mai bune performanțe din sectorul automotive din ultimii ani și subliniază încrederea sporită a consumatorilor în economia națională. Această creștere reflectă politicile economice favorabile și măsurile guvernamentale de creștere a puterii de cumpărare în rândul populației.

Trend de creștere pozitivă și în segmentul second-hand

Piața autoturismelor second-hand a înregistrat, de asemenea, o creștere, deși nu la fel de spectaculoasă ca cea a mașinilor noi. În primele șase luni ale anului 2024, înmatriculările de autoturisme second-hand au totalizat 151.546 de unități, în creștere cu 22% comparativ cu aceeași perioadă din 2023, când s-au înregistrat 123.443 de unități. În iunie 2024, volumul mașinilor second-hand înmatriculate pentru prima oară în România a ajuns la 25.550 de unități, reprezentând o creștere de 2% față de aceeași lună a anului anterior.

Aceste cifre demonstrează interesul continuu al românilor pentru achiziționarea de autoturisme, fie ele noi sau second-hand, stimulat de creșterea veniturilor și îmbunătățirea condițiilor economice generale.

Clasamentul mărcilor de autoturisme noi

Pe segmentul autoturismelor noi, clasamentul pe mărci pentru primele șase luni din 2024 este dominat de Dacia, cu 26.018 unități înmatriculate. Următoarele poziții sunt ocupate de Toyota (7.088 unități), Renault (5.811 unități), Skoda (5.779 unități) și Hyundai (4.852 unități). Alte mărci notabile includ Volkswagen (4.677 unități), Ford (3.630 unități), Suzuki (2.878 unități), Mercedes (2.695 unități) și BMW (2.505 unități).

Această diversitate a mărcilor reflectă preferințele variate ale consumatorilor români și accesibilitatea sporită la diverse modele datorită stabilității economice și a creșterii puterii de cumpărare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *