„Vreau să mulțumesc românilor care au avut răbdare și care au înțeles necesitatea închiderii acestui sector de drum timp de o lună. Este un semn de solidaritate prin care toți am demonstrat că dorim să construim cât mai repede Autostrada Sibiu – Pitești. Astfel, ne vom bucura de beneficiile pe care le generează Coridorul 4 Pan European, care tranzitează România, între Constanța și Nădlac”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook. 

Lucrările, care au presupus închiderea zilnică a sectorului DN7, Valea Oltului, între Boița și Lazaret, în intervalul 6.00 – 20.00, au fost inițiate pe 8 iulie și programate să se finalizeze pe 9 august. Antreprenorul turc a reușit însă să finalizeze lucrările cu două zile mai devreme, defrișând aproximativ 10 hectare de pădure din zonele critice și pregătind traseele necesare pentru proiectarea și execuția autostrăzii.

Autostrada Sibiu-Pitești, proiect prioritar pentru Guvernul Ciolacu  

Aceste lucrări fac parte din proiectul de realizare a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, un proiect crucial pentru infrastructura României. Autostrada, cu o lungime totală de peste 122 km și împărțită în cinci secțiuni, va lega centrul și vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o componentă vitală a Coridorului 4 Pan European.

Secțiunea 2, la care s-a lucrat acum, este considerată cea mai dificilă, implicând construcția a șapte tuneluri pe o lungime de 31 km. Finalizarea acestei secțiuni va aduce o îmbunătățire semnificativă a conectivității și va reduce timpul de călătorie între Sibiu și Pitești, contribuind astfel la dezvoltarea economică a regiunii.

O decizie contestată, dar necesară 

Decizia de a închide Valea Oltului pentru o perioadă de aproape o lună de zile a fost una dintre cele mai curajoase din istoria recentă a Ministerului Transporturilor. Sorin Grindeanu a subliniat că nu poate amâna lucrările doar din motive electorale, ci trebuie să prioritizeze dezvoltarea infrastructurii. 

„În acest moment, în România sunt în lucru aproape 800 km de autostradă şi drumuri expres. Astăzi, când vorbim, nu-mi permit să opresc doar din raţiuni electorale (…). Asta este. Îmi asum, ştiu că este o decizie care provoacă nemulţumire, dar nu există altă soluţie dacă vrem să avem autostrăzi în România”, a declarat Grindeanu.

Redeschiderea circulației pe Valea Oltului și progresul rapid al lucrărilor de la autostrada A1 Sibiu-Pitești reprezintă un moment important pentru infrastructura din România. Prin decizia de a continua proiectul, în ciuda criticilor inițiale, Sorin Grindeanu a demonstrat că, prin determinare și gestionare eficientă, se pot realiza proiecte majore care să contribuie la dezvoltarea țării, la reducerea decalajelor între regiuni și la creșterea nivelului de trai al românilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *